Söderköping...

...igår var precis lika mysigt som jag minns från förra året. Söderköping är underbar liten stad med promenadstråk intill Göta Kanal. Kanske det någon gång i framtiden kan bli en båttur.
Pappa och hans särbo var med på resan.
Vi promenerade längs kanalen och ställde oss kön till glassrestaurangen. 45 minuter tog det innan vi kom fram och fick ett bord, det är ett väldigt populärt ställe. Flanerade runt lite i Söderköping och shoppade några troll som jag hoppas kunna ha i trädgården, köpte även en skål med hållare i smide.

X:et till sambons♥ syster ringde och var på väg ner med sin nya till Stockholm och ville ha nattlogi.

Så vid 19-tiden vinkade vi av pappa och hans sambo vid parkeringen och gick och mötte systerns x som kommit fram till oss 20 minuter tidigare. Vi tog en öl och bekantade oss med varandra. Jag fixade lite käk och vi satt ute till 23.30. Sen läggdags eftersom dom tre beslutat sig för att ta en dagskryssning till Åland idag.

Hörde dom rumstera om vid halv sex tiden imorse men jag sov vidare. Mina planer för dagen var att diska, baka, dammsuga och slappa. Och jag har hunnit det. Har varit skitväder hela dagen, grått, mulet och regnigt.
Hoppade in i duschen och sen upp till centrum för att handla lite. Sambon ♥ ringde vid 19.30 och dom var på väg till Slussen, kanske är dom hemma om 45 minuter. Har förberett för nachotallrik, är bara steka köttfärsen kvar men det får vänta tills dom kommer, vill ju den ska vara varm.

//ΕΛΑ

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0