Minnesstund

Minnesstunden för min vän och f.d arbetskamrat var så fin.
Det var fint ordnat av min "efterträdare" med ljus, blommor och vit duk, hon hade även bett min f.d chef att prata och hålla i stunden. Vi höll till i samlingssalen på "gamla" jobbet och det var nästan fullsatt.
Min f.d kollega hade ordnat ett fotografi.
Min f.d chef hade bett diakonissan att läsa något och att hålla i den tysta minuten, diakonissan hade tagit hjälp av en diakon som spelade piano och sedan gitarr, min f.d pratade en kvart och sen spelade diakonen lite gitarr och sjöng, diakonissan läste sitt  och vi höll den tysta minuten, sedan piano. Allt som sas och gjordes var så bra. Efteråt var det kaffe och vi pratade och mindes.
Efteråt talade jag om för min f.d chef hur lyckat jag tyckte att det var och hur bra jag tyckte att hon gjorde sitt, det var det verkligen. Det kramades av alla och jag hoppas nu att vi alla kan gå vidare och minnas min f.d arbetskamrat och vän för den glada och positiva människa hon var.

R.I.P


//ΕΛΑ

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0