Nya jobbet...

...var jag på idag.
Men det började inte så bra, bussen jag skulle ta från centrum kom aldrig så jag fick ta den som gick efter. Såg häcken på pendeln dra iväg då jag kom ner till stationen.
Ringde nya chefen och bad om ursäkt för jag skulle bli sen. Hon sa det var ok.
Anlände 20 minuter försenad, vi skrev avtalet, fick 150:- mer i lön än vad jag har, tyvärr kunde hon inte gå upp högre.
Annars gick det jättebra när jag var där, fick gå runt på hela huset och blev presenterad. Hon sa att hon tycker jag känns så bra och rätt för tjänsten som gruppchef och det kändes mycket bra att höra.
Det verkar som det är exakt det jag pysslade med innan men dock inte en ren administrativ tjänst, 25% i vården och 75% administrativt. Kollegorna verkar vara helt ok och chefen också. Hon berättade hon inte är något kontrollfreak utan låter sina gruppchefer arbeta under eget ansvar.
Jag känner mig mycket nöjd med allt, för trots allt så vantrivdes jag en del på Silverkronan där jag blivit placerad som undersköterska efter omorganisationen man gjort i kommunen.
Nu ny kommun och nya friska tag.

Inget sjukhusbesök idag, nu är det besöksförbud, hon är sämre tyvärr. Ligger nu nedsövd och om hon börjar blöda igen så kommer inget att göras åt det. Endast närmaste får komma dit. Nu är det bara att vänta. Läskigt att hon ligger på samma avdelning som mamma gjorde då vi vakade över henne i 10 dagar för 3 år sen. Kändes riktigt obehagligt att gå dit, minnen kom tillbaka och jag blev ledsen.

//ΕΛΑ


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0