Trött...

...och allmänt nedstämd igår. Steg upp vid halv tio-tiden, sambon ♥ och jag fixade iordning frukost till oss och våra gäster. Jag pysslade lite i trädgården och sen åkte vi till Rusta, Jula, Plantagen.
När vi kom hem var det dags för dom andra att åka på besök till ett par andra släktingar, jag följde inte med, kände mig inte alls på något socialt humör och inte ville jag höra deras prat om resten av tjocka släkten och norrland.
Åt lunch då dom farit iväg och sen tog jag mig en timmes tupplur, så skönt!
Efter tuppluren var det dags att börja med förberedelser för middagen, igår skulle vi ju grilla, det blev väldigt sen middag, käkade vid 21-tiden, men åh så gott det var, fläskfile, bakad potatis, tsatsiki, sallad, hallomi.
Kollade på någon film och sen i säng vid 23.30-tiden.

Idag var det trädgårdsarbete åter igen på programmet. Ogräs rensning för min del, sambon ♥ klippte/trimmade gräset och hans syster hjälpte till och oljade in en stubbe.
Sen in i duschen och därefter åkte vi till min pappa som fyller 69 år idag, GRATTIS PAPPA!
Min bror och hans fru kom också dit, vi fikade och hade det trevligt.

Till middag idag blev det panerad fisk med kokt potatis och tsatsikirester från igår. Nu blir det väl att glo på tv en stund och sen läggdags. Imorgon åker sambons syster hem, sambon ska köra henne till den hon samåker med då han åker till jobbet på morgonen. Ska bli skönt att få hemmet för sig själv, nu kommer ju min sista semestervecka sen börjar allvaret igen.

//ΕΛΑ

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0