Nya jobbet

Hade som en stor knöl i magen hela morgonen ända till jag hade varit där nån timme, då började det släppa.
Mycket information och många intryck. Var där kl.07.30, gjorde mig lite hemmastadd och sen gick jag runt för att leta upp mina kollegor. Hon som skulle introducera mig började inte förrän kl.10.00 så en annan kollega var med mig dom första timmarna.
Fick inte sådär jättemycket introduktion som jag trodde jag skulle få därför att ingen av dom vet exakt hur min bostadsgrupp är skött, vad jag förstår så har ju inte min föregångare varit något bra exempel på chef. Känns ändå som att det inte kommer bli alltför svårt att sätta sig in i arbetet, mycket kommer nog att ge sig med tiden. Synd bara att dom inte fixat användarnamn till mig så jag kunde logga in på datorn, men det fixadee dom idag och förhoppningsvis har jag mina uppgifter innan veckan är slut.
Nåja, det kändes ändå ganska bra och jag fick täcka upp några pass då en av medarbetarna var sjuk, ringa runt till timmisar och så. Beviljade en semesterdag åt någon och försökte skapa mig en första bild av allting.
Mina 3 kollegor + chefen känns jättebra och dom erbjöd mig att alltid fråga dom om det är något jag är osäker på, det känns bra och jag har redan frågat en del men även jobbat en del självständigt under dagen.
Pratde med den personalen jag träffade och försökte få kläm på vilka brukare vi har som bor där.
Gick hem kl.16.30. Imorgon ska jag tydligen på utbildning hela dagen i psykiska sjukdomar. Så nästa riktiga arbetsdag blir på onsdag igen.
Helt slut när jag kom hem, somnade på soffan en stund.

Och som svar på guddotterns fråga i kommentaren i föregående inlägg så nej tyvärr finns inga jobb att erbjuda, du får söka vidare eller njuta av sommarlovet! Lycka till!

Nu läggdags.

//ΕΛΑ

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0